Hästar,hästar och lite annat

Min blogg kommer framförallt att handla om mitt och min dotters vardagliga liv med våra fem hästar. Vår syn på hästar och träning. Rapporter från tävlingar. Insyn i min försäljning av hästartiklar. Samt en del annat smått och gott!.

onsdag 5 december 2012

Planera tävlingssäsongen.......

Nu är det inte långt bort. I morgon eller övermorgon skall årets mål för Chaboo sättas och tävlingsterminen planeras. Detta tycker jag är roligt! Just att sätta målen och pricka in formtopparna var det som tilltalade mig oerhört då jag tävlade med min hund. Vägen fram till SM var alltid det som sporrade extra mycket. Klura ut träningspass och övningar det var min grej. När det gäller Linn och Chaboo är Susanne och Susanne inblandade och gör det bättre än jag. Men de är dessa två som ger mig idéer till övningar som förbättrar det som inte fungerade till 100 på deras träningar. Skitskoj helt enkelt. Skulle mycket gärna satsa på "lillryttaren" i stallet som visar en oerhörd vilja och lyhördhet. För att det ska ske måste det satsas till 100% annars funkar det inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar