Hästar,hästar och lite annat

Min blogg kommer framförallt att handla om mitt och min dotters vardagliga liv med våra fem hästar. Vår syn på hästar och träning. Rapporter från tävlingar. Insyn i min försäljning av hästartiklar. Samt en del annat smått och gott!.

torsdag 6 december 2012

Julbord......

Har ätit julbord efter jobbet i dag. Om det var gott? Smakade helt ok. Däremot drömde jag mig tillbaka till gamla husmor Margaretas julbord. Snacka om finess. En fröjd för ögat likväl som för gommen. En kulinarisk upplevelse. Inte att jämföra med dagens julbord där man bara brutit upp den färdigskivade laxen ur sin förpackning och lagt på ett fat, punkt slut. Rostbiffen lika fantasilöst upplagd i en kantin. I min enfald trodde jag att en mattant var intresserad av mat men så verkar inte vara fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar