Hästar,hästar och lite annat

Min blogg kommer framförallt att handla om mitt och min dotters vardagliga liv med våra fem hästar. Vår syn på hästar och träning. Rapporter från tävlingar. Insyn i min försäljning av hästartiklar. Samt en del annat smått och gott!.

måndag 3 december 2012

Globen 2012.....

Behövde lite vila efter en mörk höst. Vad göra? Drog till Stockholm i fredags för lite umgänge med Linda, Hanna och Linn. Alla var enade om att föreställningarna på Globen kunde vi undvara eftersom vi varit där i så många år. Däremot ett besök i nya mässhallen var ett måste. Sagt och gjort. Entusiastiska inträdde vi i nya mässhallen. Visst var det många försäljare men Herregud säger jag bara. I princip hade det räckt med tio försäljare eftersom sortimentet inte varierade. John Whitaker,,Dyon, Kingsland och Animo var märken som var överrepresenterade. Vad ger det för budskap egentligen? Ridsporten är dyr som den är. Det behöver inte förstärkas med att ryttarna bara måååste ha utrustning av dessa märken för att komma någonstans. Det gör lika ont att ramla av och slå i huvudet med en JW hjälm med bling som i en billigare variant. Besvikelsen blir inte mindre i ett par John Whitaker ridbyxor när man vägrar ut sig på hoppbanan. Segerns sötma blir inte sötare i en Animokavaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar